Norem arbetar med digitalisering av processer som stöttar fastighetsägare och verksamheter i olika skeden. Just nu pågår flera uppdrag, bland annat ett projekt där Norem står för idé och driver arbetet att utveckla ett digitaliserat system för kommuner att utveckla sin lokalförsörjningsprocess. Systemet möjliggör en effektivare och mer träffsäker hantering av strategiska beslut kring lokalutveckling och utgör stöd i förvaltningen.
-Vi ser ett stort behov från kommunala fastighetsägare med hjälp att effektivisera sin lokalförsörjningsprocess med digitala stöd. Ett sådant här system är också ett resultat av trenden att kommuner effektiviserar och utvecklar sitt fastighetsägande, säger Pär Carlsson, VD Norem.
Strategi kring lokalbokning och lokalbank är ett annat pågående utvecklingsuppdrag där Norem ansvarar för att ta fram behovs- och nyttobeskrivningar som underlag till en förstudie. Målsättningen är att den aktuella kommunen ska kunna effektivisera sitt lokalutnyttjande genom digitalisering. Ökad samverkan inom kommunen och med externa parter är ytterligare en värdefull effekt.
Ett tredje digitaliserings projekt som pågår är digitalisering av processen för upphandling och kontraktsskrivning av driftentreprenader enligt AFF (avtal för fastighetsförvaltning). Genom digitalisering av just det här säkerställer vi tillsammans med kunden processer och leveranser i fastighetsprocessens driftskede.
-Vi hjälper kunden igång med strategi och arbetsmodell, där rätt nivå av digitalisering och rätt system innebär möjlighet för kunden att sedan kunna fortsätta på egen hand med ett utvecklat arbetssätt. Vår devis att skapa värde i varje fastighetskrona och ett helhetsperspektiv inom fastigheter och stadsutveckling innebär att vi kraftfullt kan hjälpa till att rätt saker görs på alla nivåer i en organisation, säger Pär Carlsson.
Vill du veta mer om hur Norem arbetar med digitalisering?
Kontakta
Pär Carlsson
072-961 44 51 | par.carlsson@norem.se